Blogi

Merkkimäärät LinkedIn-profiilissasi: tsekkaa merkkirajat ja käytä hyödyksi!

Parhaimmillaan hyvin suunniteltu ja luotu LinkedIn-profiili ja -postaukset avaavat uusia ovia ja jopa uusia uria.

LinkedInissä on hyödyllisiä toimintoja ja myös rajoituksia joihin kannattaa paneutua, sillä haluathan saada alustasta mahdollisimman paljon hyötyä irti. Joiltakin LinkedIn-postausten luominen tulee luonnostaan, mutta jos sinusta tuntuu, että tarvitset lisäboostia tällä areenalla, voit aina ottaa yhteyttä!


Nyt haluan puhua juuri merkkirajoituksista


Huomasitko, että LinkedIniin on tullut muutoksia merkkimääriin? Tästä blogipostauksesta löydät ohjeistukset merkkimääristä tärkeiden osioiden osalta. Jokainen alla oleva osio on jäsennelty kontekstin mukaan niin, että pystyt nopeasti löytämään sen mitä etsit.

Ihan aluksi vinkki 🔑: kannattaa muistaa, että merkkeihin sisältyy sekä välilyönnit että kaikki merkit kuten kirjaimet, numerot, symbolit ja kyllä, jopa kallisarvoiset emojit.

Huomioi myös, että joissakin osioissa on vaadittu vähimmäismerkkimäärä. Vaikka yleisesti ottaen vähimmäismäärät eivät muodostu ongelmaksi, kannattaa silti seurata ohjeistusta, jotta saat kaiken hyödyn irti LinkedIn-alustasta.

LinkedIn-profiili jakautuu erilaisiin osioihin (profile sections), joilla myös kaikilla on omat merkkimääränsä. Alla näet LinkedIn-profiilin merkkimäärät/merkkirajoitteet.


Profiilin perusinfo (BASIC INFO)


First Name: 20
Last Name: 40
Professional Headline (Desktop otsikko): 220
Professional Headline (Mobile otsikko): 240
About (Summary): 2600

LinkedIn-merkkimäärät per osio.jpg

Lähettäessäsi CONNECT-kutsun, joka sisältää henkilökohtaisen viestin, merkkimäärä on 300.

LinkedIn-URL (sinun henkilökohtainen LinkedIn-linkki): 29
IM (Instant Message): 25
Address: 1000
Website Text: 30 (Website URL: 256)
Phone number: 25


EXPERIENCE


Experience Section Position Title: 100
Experience Section Position Description: 2000
LinkedIn-merkkimäärät per osio (1).jpg

Skills (Per Skill): 80 (Skillsejä voi olla max 50, joten älä käytä niitä turhiin, kuten Microsoft Word tai Power Point skillseihin.)
Recommendation: 3000


POSTAUKSET, KOMMENTIT JA ARTIKKELIT


LinkedIn-postaus (Status update): 1300-> 3000 merkkiä!!!
Päivitystä tehdessä kannattaa muistaa, että näistä merkeistä vain ensimmäiset 200 on luettavissa, ennen kuin lukijan täytyy klikata ”lue lisää” -painiketta. Tällöin kannattaa pohtia, mikä on viestinnässä ydin /punainen lanka, ja vaatiiko aihe pitkän päivityksen.

Yksi hyvä keino promota pitkiä julkaisuja tai blogikirjoituksia on lyhyt postaus!
Muista jättää merkit #hashtageille.

Huomioithan, että joissain sosiaalisen median julkaisualustoilla, esimerkiksi Hootsuitessa, saat virheilmoituksen ylittäessäsi 600 merkkiä (joka on siis LinkedInin asettama vanha raja). Jos mahdollista, jätä tämä huomiotta ja ajoita postaus joka tapauksessa. Tämä toimii loistavasti. Kannattaa kuitenkin tuplatsekata ensimmäistä kertaa julkaistessasi, että kaikki toimii varmasti juuri niin kuin olit suunnitellut.

Comment (kommenttikenttä): 1300

LinkedIn-artikkelit
Publisher (Article) Post Headline: 100
Publisher (Article) Post Body Text: 11 000
Image or Photo Credit (Under Article Image): 250

JULKAISUT

Kerro siitä, mitä olet julkaissut (tutkimuksia, artikkeleita, yritysblogin, podcastin, kirjan) Publications-osiossa, joka löytyy Accomplishments-osiosta.

Publication Title (julkaisun titteli): 250
Publication Description: 2000

Tiesitkö, että pystyt lisäämään jopa 50 co-authorsia yhteen publication-julkaisuun? Tämä luonnollisesti tuo sinulle ja julkaisullesi kattavuutta, sekä saattaa auttaa tavoittamaan ihmisiä ja yrityksiä, joiden kanssa haluat tehdä yhteistyötä. Ennen kaikkea se saa aikaan keskustelua ja kontakteja!

LINKEDIN-RYHMÄT(GROUPS)

LinkedIn-ryhmät ovat loistava paikka kommunikointiin saman alan ammattilaisille tai henkilöille joilla on yhteisiä intressejä: voi jakaa kontenttia, levittää tietoutta, mentoroida, tuoda esille brändiään ja verkostoitua. Jos haluat saada ryhmistä kaiken irti, alla lisää vaadittavista merkkimääristä/rajoitteista.

Discussion Subject Title: 200
Discussion Body (Thread): 2000
Discussion Comments: 1000
Discussion Subject: 2000


Tuntuuko sinusta, että olet jumissa LinkedIn-profiilisi kanssa?

LinkedIn on erinomainen alusta rakentaa brändiä, uraa tai yrittäjyyttä, kun osaa ottaa käyttöön sen parhaimmat työkalut, ymmärtää tietyt rajoitteet ja soveltaa niitä itselleen parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Monilla LinkedInin aktiivisuus tökkii, koska itse profiili ei ole kunnossa, ja jopa hävettää postata asioita. Aikaa profiilin työstämiseen ei ole, ja näin piilossa oleminen jatkuu.

Täältä saat LinkedIn-profiilisi päivityksen. Sinulle rakennetaan haastattelun pohjalta toimiva ja näyttävä profiili, jonka kanssa on helppo aktivoitua LinkedInissä. Palvelun pääpisteenä on "First Impression as a Professional", eli ammattimaisesti rakennettu LinkedIn-profiilin "facelift" ja mieleenpainuva sisältö.

LinkedIn-profiilien asiakastyytyväisyys on ollut 100%, ja kaikki asiakkaat myös suosittelevat palvelua!

Varaa aika ilmaiseen kartoitukseen

Tsekkaa LinkedIn-profiilin päivityspalvelu!

Tee testi onko LinkedIn -profiilisi kunnossa

Näistä blogipostauksista löydät lisää hyödyllistä infoa:

Lista CV- ja LinkedIn-valokuvaajista joita suosittelen!

Neuvoja generalisteille hyvän CV:n tekoon

Must have -juttuja LinkedInissä
LinkedIn Johtajat työnhaussa